7 oktober 2010

Apple Crumble


  Ingrediënten:
  • 225 gram bloem
  • 150 gram roomboter
  • 100 gram suiker
  • mespuntje zout
  • 450 gram appels
  • beetje kaneel
  • extra suiker voor over de appels


Materialen:

  • Ondiepe ovenschaal

Bereiden:

Oven voorverwarmen op 200 graden. Schil de appels en snijd deze in stukjes.Leg de appels in de ovenschaal en doe er suiker en kaneel over heen naar smaak.

Meng de bloem, de roomboter en de suiker tot een mengsel dat op broodkruim lijkt en verdeel dit over de appels. Schud de schaal een klein beetje. Circa 30 minuten in de oven tot de crumble mooi gelijkmatig goudbruin geworden is.


Lekker met slagroomijs, vanilleijs, slagroom of creme fraiche.
Slagroomijs vind ik zelf het lekkerste omdat ik de combinatie warm/koud erg lekker vind.

Bron:
Jamie Oliver en beetje van mezelf


2 opmerkingen:

  1. Heerlijk appel crumble !!
    Maak ik zelf de laatste tijd ook regelmatig.
    Ook maar eens mijn receptje online plaatsen, foto's liggen er al :) Leuke banner trouwens met de lepels verschillende kruiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heerlijk he! Ik maak het vaak op verzoek. Leuk dat je mijn blog bekeken hebt. Ik volg jullie al een hele tijd en mede daardoor ben ik zelf een blog begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen