17 oktober 2010

Kokos-maissoep

Ingrediënten:
  • 2 el zonnebloemolie
  • 1 grote ui, gesnipperd
  • 1 stukje verse gember (ca. 3 cm), fijngesneden
  • 1 teen knoflook, geperst
  • 1 el bloem
  • 1 blikje maïskorrels (300 g)
  • 1 rode paprika, in stukjes
  • 700 ml kippenbouillon (van 1 tablet)
  • 1 blik kokosmelk (400 ml)
  • 1 blik mini-maïskolfjes (425 g)
  • 1 zakje bosui (3 stuks), in ringetjes

Materialen:
  • staafmixer
Bereiden:

1. Verhit de olie in een soeppan en fruit de ui 5 min. Voeg de gember en de knoflook toe en bak nog 2 min. Roer de bloem erdoor en laat op laag vuur binden. 2. Laat de maïskorrels uitlekken en voeg ze samen met de paprika, de bouillon en de kokosmelk toe. Verwarm al roerend. Breng op smaak met peper en zout. Draai het vuur laag en laat 15 min. koken. 3. Pureer de soep met de staafmixer. Snijd de maïskolfjes in de lengte in vieren en voeg toe. Verwarm de soep nog 5 min. Verdeel de soep over 4 kommen en bestrooi met de bosui. Lekker met geroosterd brood.

Bron:
AH

Een verrassend lekkere soep. Er werd niet echt enthousiast gereageerd toen ik vertelde wat voor soep ik ging maken, maar achteraf vond men het toch wel lekker. Ik had de soep flink pittig gemaakt. De mini maïskolfjes heb ik achterwege gelaten en de verse gember vervangen door gemberpoeder (Djahe) omdat ik geen verse gember kon krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten