22 oktober 2010

Mijn messen: Zwilling Four Star

31070-081 Zwilling Henckels koksmes 4 sterren31070-131 Zwilling Henckels worstmes.31071-201 Zwilling Henckels koksmes 4 sterren
Toen ik het vlees voor de Boeuf Bourguignon aan het snijden was bedacht ik me ineens weer hoe fijn goede messen zijn. Ik herinnerde me dat mijn moeder laatst aangaf blaren te hebben van het snijden (ze had een stoofpot gemaakt en als wij met de hele familie samen eten dan gaan er nogal wat kilo's vlees doorheen....). 

Met mijn messen is het snijden van riblappen echter een fluitje van een cent. Vroeger had ik echt een hekel aan het snijden van kip en vlees, omdat ik zo veel kracht moest zetten om er door heen te komen,  maar met de komst van mijn Zwilling messen is dat probleem voorbij.

2 jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag deze messen van Zwilling gekregen. Wat een verschil, eerlijk gezegd nog meer dan ik verwacht had. Ik mocht de messen zelf uitzoeken en na veel "passen" had ik de, voor mij,  ideale messen gevonden; Zwilling Four Star.

Dus mam, wees lief voor jezelf en ga een goed mes uitzoeken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten