13 november 2010

Nigella Lawson: Keuken: recepten uit het hart van het huis

Ik zag dit boek liggen bij de Albert Heyn en kon het gewoon niet laten liggen.... Nigella lonkte vanaf de kaft naar me en toen ik de titel las: Keuken, recepten uit het hart van het huis, was ik verkocht. Dit boek moest ik hebben!!

Ik heb het boek zojuist lekker doorgebladerd en ik ben er erg blij mee. Een prachtig boek met goed uitvoerbare recepten. Echt een aanwinst voor mijn kookboekverzameling. Een kookboek waarmee je niet alleen inspiratie opdoet, maar waar je ook daadwerkelijk uit gaat koken.

Toch heb ik ook wel een paar opmerkingen:
Het boek bevat, vooral in het begin, lange stukken tekst. Ik vind het jammer dat er in een aantal hoofdstukken geen alinea's zijn aangebracht (bij voorbeeld bij de inleiding en keukenspullen), maar dat men er voor gekozen heeft om de tekst te laten inspringen. De tekst lijkt dan wat massief, waardoor het minder aantrekkelijk wordt om te lezen. Ook bevat het boek nog een aantal typ/spelfouten.

Toch blijf ik heel enthousiast over dit boek, halverwege was ik mijn kanttekeningen haast al weer vergeten. Nu nog kiezen welk recept ik het eerst ga uitproberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten