17 april 2012

Kruidentuintje


Als enthousiaste hobbykok kun je natuurlijk niet zonder kruiden... Vandaar dat ik op ons dakterras een kruidentuintje begonnen ben. Tot nu toe deden we niet zo veel met het dakterras, maar daar gaat nu dus verandering in komen!

Top op heden heb ik de volgende kruiden:

- tijm
- rozemarijn
- platte peterselie
- oregano
- munt
- salie
- bieslook
- maggiplant
- snijselderij

Basilicum heb ik altijd in de keuken staan, dat hou ik ook zo omdat het nogal een gevoelige plant is. Ik heb een handig kruidenpotje van Elho gevonden, die er ook nog eens heel erg leuk uit ziet! Je hebt verschillende varianten, enkel en dubbel, klein en groot en in verschillende kleuren. Ik heb er ook meteen een voor mijn moeder gekocht. Dit staat toch echt leuker dan het standaard potje waar ik ze normaal altijd in laat staan! De foto is helaas een beetje donker geworden, maar er zit standaard een kruidenschaartje in contrasterende kleur bij. Ook leuk om iemand cadeau te geven (inclusief  kruiden), is een wat anders als een bos bloemen of een fles wijn.




Naast kruiden heb ik ook een tomatenplant, een aantal aardbeiplantjes en een aalbessenstruik.


Ik ben heel benieuwd naar de oogst! Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag. Koken gaat inmiddels best aardig, maar of ik ook groene vingers heb...

p.s.
hier vind je veel handige informatie over kruiden

3 opmerkingen:

  1. Hoi Paulien,
    Toevallig heb ik vandaag ook het een en ander aan kruidenplantjes aangeschaft. Je moet nog wel oppassen met nachtvorst hoor! Ik heb ze nog maar even in de garage laten staan.
    Veel succes met je kruiden. Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Caroline,
    Wat leuk, ben benieuwd welke kruiden je gekozen hebt.
    Ik hou ze nu idd nog goed in de gaten, een aantal kunnen wel tegen vorst,
    maar een aantal ook niet. Bedankt voor de tip in ieder geval en succes met je kruiden!
    Groetjes,
    Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! ik wil ook dit jaar wat meer dan een hangbak met verschillende soorten op een wat onbereikbare plek hebben. Ik ben potten aan het bij elkaar rapen, en binnenkort ga ik het e.e.a. aan kruidenplantjes kopen. Je tomaatjes zien er ook heel leuk uit.
    groeten,
    Tonia

    BeantwoordenVerwijderen