23 mei 2012

Culinair ijs van Beluga



We kunnen weer genieten van heerlijk zomerse temperaturen en dan is het natuurlijk ook weer tijd voor ijsjes!

Mijn favoriete ijsje is normaal gesproken de Liuk van Ola, lekker citroenijs met een stokje van drop. Volgens Ola het populairste ijsje in Italië. Vorige zomer zijn er heel wat dozen door gegaan. Kennelijk is dit ijsje populair bij meer mensen, want bij onze supermarkt waren ze vandaag al uitverkocht (het ijsschap leek wel geplunderd). Ik "moest" dus op zoek naar een alternatief.

Mijn oog viel op het "culinaire ijsje"van Beluga. Dit ijsje heeft volgens de website van de Albert Heijn 'n bijzondere smaakcombinatie: zuur, zoet én bitter. Het is speciaal voor Albert Heijn ontwikkeld door sterrenrestaurant Beluga in Maastricht en heeft de naam Tropical Coco Shuffle.

De combinatie van smaken deed mij direct overstag gaan: ananas, kokos, citroen, passievrucht en banaan. Waterijs in frisse fruitsmaken heeft bij mij altijd de voorkeur, zeker als het erg warm is. Met romig ijs als Magnum of Cornetto doe je mij dan echt geen plezier.


Weer thuis gekomen moest ik natuurlijk direct even proeven (je krijgt het erg warm van boodschappen doen...) en wat mij betreft is het echt een aanrader. Het is echt een lekker ijsje dat je even laat wegdromen naar tropische stranden (heel even dan he ;-)).

Conclusie: voortaan liggen er bij ons 2 soorten ijs in de diepvries voor de nodige afwisseling!

Prijs:
Ola Liuk: 2,79 voor 6 stuks
Beluga Tropical Coco Shuffle 2,79 voor 5 stuks





 

1 opmerking: