9 juni 2012

Restaurant Bij Jaap in Assen

Donderdagavond heb ik voor het eerst gegeten bij "Bij Jaap" in Assen. Vaak kies ik voor een restaurant buiten Assen, omdat ik vind dat in Assen zelf weinig leuke restaurantjes zijn. Ik merk dat als je zelf veel met koken en eten bezig bent, dat je dan steeds kritischer wordt als je uit eten gaat. Ik wil graag verrast worden, inspiratie opdoen en iets eten wat ik thuis niet makkelijk na kan maken.

Er zijn de laatste tijd wel wat wijzigingen geweest qua restaurants in Assen, dus misschien dat er inmiddels wel wat verandering in aan het komen is,  maar tot nu toe vond ik de keuze in restaurants steeds wat beperkt.

Maar goed, donderdagavond hadden we gereserveerd bij "Bij Jaap". De menukaart bestaat uit 2 gedeelten: een a la carte gedeelte en een gedeelte met verassingsmenu's. Wij kozen voor een 3- gangen verrassingsmenu. Een verrassingsmenu vind ik altijd een leuke optie, omdat je dan vooraf niet weet wat je te eten krijgt en op die manier ook dingen proeft waar je normaal gesproken zelf niet snel voor zou kiezen.

Bij "Bij Jaap" krijg je kleine kunstwerkjes op je bord en daar hou ik van! Helaas ben ik vergeten om een foto van het hoofdgerecht te maken (te druk met kletsen), maar de overige foto's geven wel een goed beeld denk ik.  Zowel het voor- als hoofdgerecht was met asperges (de asperges kwamen uit Veenhuizen werd ons verteld). De gerechten smaakte zoals ze er uit zagen: lekker! De sfeer en de bediening waren prettig. Kortom, wij hebben een leuke avond gehad die voor herhaling vatbaar is.


Amuse

Voorgerecht

Dessert


Conclusie:
Bij Jaap is een restaurant waar ik zeker vaker zal gaan eten en ik vind het een aanwinst voor Assen!
Nieuwsgierig geworden? Hier vind je meer informatie over het restaurant en de menukaart.


Korte toelichting:
Ik heb de keuze gemaakt om alleen een stukje over een restaurant op mijn blog te schrijven als ik een positieve ervaring heb gehad. Als ik een negatieve ervaring heb gehad, dan schrijf ik daar niet over, omdat ik vind dat iedereen een 2e kans verdient. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en dat geldt ook zeker voor restaurants.

Programma's als die van Herman den Blijker laten zien dat er soms keihard gewerkt wordt om dingen te verbeteren. Ook al zal ik misschien zelf niet terug gaan, ik wil anderen er daarom niet van weerhouden het te proberen. Ik denk dat we de kracht van Social Media niet moeten onderschatten en ik wil daar bewust mee omgaan.

Maar goed, als je denkt: ze is altijd alleen maar positief en nooit eens negatief, dan weet je nu waar dat vandaan komt. Vandaar deze korte toelichting.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten